ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن

ساخت وبلاگ

حق کمیسیون املاک مانند هر شغل دیگری در همه معاملات ملکی از خریداران و فروشندگان دریافت می‌شود. مبلغی که از این بابت گرفته می‌شود براساس مصوبه صنف، برای هر معامله براساس فاکتورهای ویژه محاسبه می‌شود. حق کمیسیون مشاورین املاک سال ۱۴۰۰ نیز دارای تعرفه مشخصی از سوی اتحادیه مشاورین املاک است که از طرفین معامله این کارمزد را دریافت می‌کنند.

اگر که شما از قوانین حق کمیسیون مشاورین املاک آگاه باشید از بروز مشکلات احتمالی سر راه خود جلوگیری می‌کنید.

حق کمیسیون مشاورین املاک چیست؟

به عبارتی می‌توان گفت حق کمیسیون درآمدی است که مشاورین املاک از بنگاه‌های ملکی دریافت می‌کنند. که هر چه تعداد معاملات و ارزش ملک معامله شده بالاتر باشد، درآمد آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. بهترین مشاور املاک کسی است که فعالیت بیشتری دارد و در نتیجه کسب درآمد بهتری خواهد داشت. مبلغ و نحوه محاسبه کمیسیون در معاملات ملکی مختلف از جمله رهن و اجاره و یا خرید و فروش که شامل بیشترین معاملات ملکی است متفاوت بوده است.

بنگاه‌های معاملات ملکی

دفاتری که مشاورین املاک در آن، نقش واسط در معاملات ملکی را دارند بنگاه‌های معاملاتی ملکی هستند. و به عنوان واسطی بین خریدار و فروشنده و یا مستاجر و مالک واقع شده و خدماتی را به هر دو طرف معامله ارایه می‌دهند. این بنگاه‌ها ازیک سری حقوقی برخور دارند که توسط اتحادیه صنف مربوط تعیین می‌شود.

برای مطالعه بیشتر: نحوه محاسبه حق کمیسیون مشاورین املاک سال ۱۴۰۰

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : حق کمیسیون املاک, حق کمیسیون, مشاور املاک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 243 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1400 ساعت: 21:50

دپارتمان املاک چیست و چه تفاوتی با آژانس املاک دارد؟ امروزه شاید بیش از نیمی از خریداران و مستأجران تخمین قیمت ملک و جستجوی ملک را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. اما نمی‌توان ادعا کرد که مردم دیگر به آژانس‌ها و مشاوران املاک رجوع نمی‌کنند. بیش از ۸۰ درصد مردم از مشاوران املاک و دپارتمان‌های املاک برای انجام معاملات خرید و فروش / رهن و اجاره کمک می‌گیرند. موضوع اصلی این مقاله این است که اصلاً کار دپارتمان املاک چیست و چه فرقی با کار آژانس‌های املاک دارد؟

دپارتمان املاک چیست؟


کار دپارتمان املاک شامل بهره‌برداری،‌ نگهداری، کنترل و نظارت بر املاک و مستغلات است که کاربری املاک در آن می‌تواند شامل املاک مسکونی، تجاری و زمین باشد. اگر این دپارتمان‌ها وجود دارند به این معناست که مراقبت و نظارت بر املاک و مستغلات بسیار ضروری است.

مدیریت دارایی شخصی، تجهیزات، ابزار و دارایی‌های فیزیکی بر عهده دپارتمان املاک است که جهت ساخت، تعمیر و نگهداری کالاهای نهایی خریداری شده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب: دپارتمان املاک چیست و تفاوت آن با آژانس‌های املاک

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : دپارتمان املاک, مشاور املاک, مشاوران املاک, , نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 259 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1400 ساعت: 23:36

در صورتی که قصد فروش خانه‌ای را دارید، اغلب در انجام این فرآیند هزینه‌هایی وجود دارد که باید اسن هزینه را به درستی محاسبه کنید. بطور مثال پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک
درصد مالیات پرداختی، شرایط مربوط به دارایی و هر نوع بخشنامه و اظهارنامه سازمان امور مالیاتی، برای انتقال املاک ضروری و مهم است. ما در این مقاله درمورد محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک اشاره می‌کنیم.

مالیات نقل و انتقال املاک چیست؟

نوعی از مالیات مستقیم، مالیات نقل و انتقال املاک می‌باشد که برای معاملاتی که شخص حقیقی یا حقوقی پس از واگذاری حقوق مربوط به املاک خود و بعد از کسر معافیت‌های مقرر شده در قانون مالیات‌های مستقیم به ماخذ ارزش معاملاتی یا وجوه دریافتی پرداخت می‌کند، وضع می‌شود.

ادامه مطلب: نحوه محاسبه مالیات نقل و انتقال املاک در سال ۱۴۰۰

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : مالیات نقل و انتقال املاک, مالیات بر مسکن, محاسبه مالیات املاک, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 227 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1400 ساعت: 23:03

 اگر شما هم از افرادی هستید که متقاضی وام مسکن سال ۱۴۰۰ هستید بهتر درباره تسهیلات مسکن و تغییراتی که قرار است اتفاق بیفتد اطلاعاتی داشته باشید. در گزارشی که به دست ما رسیده، شرایط در سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای پیش خواهد رفت که قرار است بانک‌ها ۴ برابر بیشتر از سال قبل وام مسکن پرداخت کنند.

سهم مسکن از تسهیلات بانکی از ۵ به ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در کنار آن طرح‌های مختلفی تصویب شده است. یکی از این طرح‌ها وام ۲۰۰ میلیونی زوجین که دارای دو فرزند هستند می‌باشد. در کنار آن خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد می‌توانند وام قرض الحسنه ودیعه مسکن ۷۰ میلیونی دریافت کنند. علاوه بر آن در سال ۱۴۰۰ به ۵ میلیون نفر وام قرض الحسنه ۱۵۰ میلیونی پرداخت می‌شود و سود وام مسکن جوانان به ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وام مسکن ۱۴۰۰ برای مجردهای تهران

مجردهایی که ساکن تهران هستند می‌توانند تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که از این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آن به تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان به جعاله اختصاص می‌یابد. این بدین معناست که برای ۱۰۰ میلیون تومان باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. اگر وام جعاله را نیز در نظر بگیریم باید ۸۰ ورق تسه به مبلغ ۴ میلیون تومان تهیه شود. در مجموع برای دریافت این وام باید ۱۴ میلیون تومان بصورت نقدی پرداخت شود.

یکی دیگر از اتفاقات خوبی که برای وام مسکن سال ۱۴۰۰ خواهد افتاد این است که مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت از منابع داخلی بانکی در قالب تسهیلات پرداختی و از طرفی ۱.۲ میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌شود.

ادامه مطلب: وام مسکن ۱۴۰۰ چقدر است؟ شرایط دریافت تسهیلات مسکن

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : وام مسکن, وام مسکن یکم, وام مسکن جوانان, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400 ساعت: 19:06

آيا قيمت مسکن سال 1400 افزايش مي‌يايد؟ اين سؤالي است که بسياري از جمله خريداران، فروشندگان در سال گذشته قيمت بازار مسکن روزانه بود و اکثر خريداران و فروشندگان دچار بلاتکليفي بودند. سرپناه داشتن يکي از نيازهاي اوليه هر شخصي است، ولي عوامل متعددي از جمله نرخ تورم، ساختار اقتصادي و عوامل جمعيتي بر روي قيمت مسکن تأثير مي‌گذارد.

نوسان قيمت مسکن در سال 99 چگونه بود؟

 

بازار مسکن فراز و نشيب‌هاي زيادي داشته و بررسي‌ها نشان مي‌دهد که اين بازار شاهد دومين رشد قيمت بوده است. در فروردين سال 99 متوسط قيمت مسکن براي هر مترمربع 15 ميليون تومان بوده که با ادامه داشتن اين روند صعودي تا بهمن ماه شاهد رشد 83 درصدي نسبت به فروردين بوده‌ايم. متوسط قيمت مسکن در بهمن ماه سال 99 به 28 ميليون تومان افزايش يافته است.

 البته ميزان تأثير کرونا بر بازار مسکن بي‌تأثير نبوده است که با ادامه اين روند ممکن است قيمت مسکن سال 1400 را تحت تأثير خود قرار دهد. تأثير کرونا بر بازار مسکن در سال گذشته باعث شده بهاي خانه در کشور بين 7 تا 10 درصد افزايش پيدا کند. يکي ديگر از عواملي که قيمت مسکن را در سال گذشته تحت تأثير خود قرار داد انتخابات آمريکا بود که بسياري از افراد از سرمايه‌گذاري در اين بازار دست کشيدند تا شاخص‌هاي اقتصاد به ثبات و پايداري برسد.

ادامه مطلب: پيش‌بيني قيمت مسکن در سال 1400

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : قیمت مسکن در تهران, قیمت مسکن, پیش‌بینی قیمت مسکن, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 16 فروردين 1400 ساعت: 19:58

بیمه زلزله ساختمان یکی از پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی است.بیمه‌ای تحت عنوان بیمه زلزله در هیچ یک از شرکت‌های بیمه‌ای وجود ندارد. اگر حوادث طبیعی و حوادث غیر مترقبه مانند بروز زلزله، فقط هزینه ساخت و ساز ملک شما را شامل بیمه ساختمان می‌باشد. در این صورت ارزش زمین یا واحد شما برایش مهم نیست و برای ساخت مجدد منزل شما هزینه‌ای را باید بپردازید.
در این مقاله شما به طور کامل بیمه زلزله ساختمان را شرح خواهیم داد.

 

بیمه زلزله ساختمانی چیست؟

بیمه زلزله ساختمانی، یکی از مهم‌ترین الزامات هر ساختمان می‌باشد. یکی از حوادث طبیعی که پتانسیل بالایی برای تخریب فاجعه بار بنا و ساختمان‌ها دارد، زمین لرزه است. در مقیاس ریشتر می‌تواند موجب لرزش جزئي و یا تخریب کامل بنا خواهد شد.
هیچ ابزار دقیقی برای مشخص کردن زمان وقوع زمین‌لرزه وجود ندارد. بهتر کار این است که از بیمه زلزله واحد مسکونی استفاده کنید.

ادامه مطلب: همه چیز درمورد بیمه زلزله ساختمان

ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن...
ما را در سایت ملکاوي،دیده‌بان هوشمند بازار مسکن دنبال می کنید

برچسب : زلزله ساختمان, بیمه زلزله ساختمان, بیمه منازل مسکونی, نویسنده : ملکاوی melkavi بازدید : 198 تاريخ : شنبه 14 فروردين 1400 ساعت: 18:37